Jelenleg már majdnem minden vállalkozás használja a Google Ads hirdetési platformot, hiszen napjaink egyik legjobban célozható marketing eszköze. Ennek szerver része a weboldalunk látogatóinak adatgyűjtése, hiszen akkor tudjuk követni a látogatót, ha van róla pár alap információnk. Fontos megjegyezni, itt nem a személyes adatokra gondolok.
A sütik elfogadása pontosabb meghatározást igényel 2024 márciustól. A cél, hogy ha a weboldalunk látogatója nem fogadja el a sütik használatát, akkor a valóban az adatok továbbítása nélkül tudjon böngészni.
Hogyan fog a hirdetésekre hatni, ha nincs megfelelően beállítva?
Jelenlegi információk alapján a Google Ads fiók felfüggesztése kicsit túlzásnak tűnik, de mivel szinte minden kampányban használjuk a korábbi felhasználói adatokat különböző célzáshoz, a Pmax kampányok pedig szinte már automatikusan erre épülnek, ezek működését érinteni fogja, negatívan.
Ennek bevezetése nem egy Google újítás, az Eu kötelezi rá.
Hol lehet ellenőrizni?
Bizonyos GA4 fiókokban már szerepel egy új fül, az adatfolyam beállításoknál, ahol ellenőrizhető.