Keresőoptimalizálás

Vállalkozásunk online marketing eszközeként nem tudunk eltekinteni a a legnagyobb keresőktől. Legnépszerűbb a Google, de a Bing, Yahoo még a mai napig használatban vannak.

Minden vállalkozás szeretne első lenni a találati listán, az általa preferált kifejezésekre. Ez nem meglepő. Van olyan is, aki ezt garantálja. Ez már érdekesebb. Van olyan is, aki elhiszi, hogy mindez sikerülhet. Rosszul teszi. Nincs garantált első hely!

A Google szigorúan titkos algoritmusok segítségével rangsololja az oldalt. Eleinte megoldás volt, ha telezsúfoltuk kulcsszavakkal az oldalt, vagy beregisztráltuk számtalan linkgyűjtő honlapra weboldalunkat, máris előre kerültünk az adott kifejezésekre. Ez viszont 8-10 éve már egyáltalán nem így működik. A kereső sokkal kifinomultabb algoritmussal dolgozik. Az, hogy milyen kifejezésre milyen pozíciót kapunk, számtalan dologtól függ.

A mai keresőoptimalizálás a kulcsszó erőltetése helyett arról szól, hogy a honlapunkból mindent, a kereső igényei szerint megmutatunk. Nagyon fontos a tartalom, hiszen megfelelő tartalom nélkül a keresőoptimalizálás sikertelen.

Sokan kérdezik, hogy mi alapján rangsorol a Google?

Egy pár dolog, ami biztosan nagyon fontos:

  • Responsive megjelenés
  • Page Insights értékek
  • Sebesség
  • Megfelelő tartalom
  • Megfelelő title, meta adatok, kép alt tag stb.

Sokan nem tudják, hogy hiába sikerül bizonyos kifejezésekre “felhúzni” egy adott oldalt, ha elkezdenek jönni a látogatók, de hamar be is zárják az oldalt, a Google rögtön úgy értékel, hogy az adott oldal a látogató által keresett kifejezéssel nincs összhangban, mert hamar bezárta. Emiatt máris visszaeshet a honlap. Szóval érdemes keresőoptimalizálás előtt felmérnünk, milyen kifejezéseket tartunk fontosnak, amik tükrözik a weboldalunk tartalmát.

Fontos megjeleníteni vállalkozásunkat a Social media-ban, Google+, Facebook stb.

De a legfontosabb, a tartalom!

Szóval, létezik olyan megoldás, amivel garantált első helyet kapunk?

Nem. Keresőoptimalizálás eredményeit nem lehet garantálni. Sem Bill Gates, sem a NASA, senki sem befolyásolja.
Megközelítőleg lehet első helyre pályázni, a Google Adwords rendszerben, mivel a fizetett hirdetések az ingyenes találatok felett jelennek meg, viszont konkrétan ott sem lehet bebetonozni a hirdetésünket az első helyre, de meg tudjuk adni a Google Adwords-nek, hogy ez a célunk.

A várható eredmények, ha keresőoptimalizáljuk oldalunkat, hogy egyre több és több kulcsszón, kifejezésen keresztül ránk találnak, valamint egyre több kifejezésre jeleníti meg a Google az oldalunkat, a találati listán, ezáltal több látogató érkezik az ingyenes találatokból.

Aki a mindennapokban követi a keresőoptimalizálással kapcsolatos híreket, követi a csoportokat, ahol mindenki megosztja a legfrissebb tapasztalatait, nagy valószínűséggel időben értesül az új dolgokról és helyesen tudja alkalmazni a megoldásokat.

Ha szeretné felmérni, hogy weboldala és a Google kapcsolatán lehet-e javítani, vegye fel velem a kapcsolatot!
A felmérés készítése díjmentes.